Ik teken voor gratis openbaar vervoer!

Er rest ons nog 11 jaar om het klimaat te redden. Daarom willen we de uitdaging aangaan om alternatieven voor de auto uit te werken die sociaal, duurzaam en effectief zijn. We hebben nood aan gratis openbaar vervoer.

Meer dan 100 steden in heel de wereld hebben hun openbaar vervoer al gratis germaakt. Met hoopgevende resultaten: Een vermindering van de verkeersfiles en de luchtvervuiling, een verhoging van de koopkracht, recht op mobiliteit voor iedereen en de sfeer verbetert zonder portiekjes, meeglippers en controles. Gratis openbaar vervoer is betaalbaar. Een groot aantal bedrijven betalen al een aantal abonnementen voor de verplaatsingen van hun werknemers. Door dit systeem uit te breiden naar de grote en middelgrote bedrijven wordt het mogelijk om de dienst van de MIVB gratis te maken. Concreet gaat het dan om een bijdrage van 400€ per jaar per werknemer. Tegelijkertijd moet er geïnvesteerd worden om de kwaliteit en het aanbod verbeteren. Het openbaar vervoer gratis is één van de meest efficiënte maatregelen om de luchtvervuiling te verminderen en de koopkracht te verhogen.

Teken jij ook?

Velden met een * zijn verplicht.

Door deze petitie te ondertekenen verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Schrijf als eerste een reactie